Ik ben er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Blijf op de hoogte en volg Desiree

23 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Goede morgen Nederland!

Het is dan gewoon ineens echt, de wekker gaat op zaterdag 22 februari, lieve geri staat al voor de deur, iedereen in het huis is wakker, want tja ik vertrek nu dan echt naar het zonnige Suriname!

Met een steek in mijn hart neem ik afscheid van mijn beste dinnetje en zeg tegen haar dit is een echte vriendschapstest, tot over heel veel weekjes!

Eenmaal op Schiphol aangekomen ontdek ik dat ik toch echt niet de enige ben die naar Suriname afreist. Dus ik sluit achteraan in de enorme rij en wanneer ik dan bijna aan de beurt ben, moet ik naar een andere balie, natuurlijk!
Gelukkig zijn mijn ouders, zusje en René en inmiddels ook cin, Ivo en jet er om mij gezelschap te houden. En ach kan ik alvast aan het wachttempo van de suri's wennen.
Wanneer ik nog 2x ben veranderd van rij en eindelijk mijn bagage afgegeven heb neem ik afscheid van iedereen, hier zag ik al de hele tijd als een berg tegenop, maar cin zegt nog even heel nuchter; Dees je gaat niet dood, je komt gewoon weer terug.. En inderdaad ik glimlach, veeg mijn tranen weg, zwaai nog eens en stap vol goede moed mijn avontuur in.

Alles verloopt vervolgens heel snel ik babbel met een gezellige Surinaamse dame en voor ik het weet zit ik in het vliegtuig. Ik hoop uiteraard op gezellige buurtjes, maar helaas er zitten twee Chinezen naast mij, die en geen Engels en geen Nederlands kunnen.. Hmm nou ja dan maar filmpje op en muziekje aan.
Af en toe communiceer ik met mijn naaste Chinees en langzaam ontstaat een band, want tja hij pakt elke keer heel aardig mijn rommel aan, mijn eten en hij moet elke keer opstaan als ik moet plassen, want ik moet uiteraard wel bij het raam zitten!
Vervolgens moeten we het kaartje invullen voor de douane en denk ik ach laat ik die meneer dan maar lieftallig helpen, goede daad ook weer gedaan voor vandaag!!

We landen iets later dan gepland in Suriname, bagage ophalen en hop naar mijn busje. Heerlijk die temperatuur, de vriendelijke mensen en de complimenten; prinses en lieverd word ik al genoemd dus mijn humeur is ook gelijk weer goed!
Ik merk gelijk dat het hier allemaal rustig aan gaat, want we staan ruim een uur te wachten en waarop ik ben er nu nog steeds niet achter.
Het begint inmiddels al te schemeren en ik word steeds nieuwsgieriger naar mijn nieuwe huisje!
En daar ben ik dan, de stoelmanstraat in Paramaribo, klein huisje en even een lichte cultuurschok met wat ik gewend ben in Holland, wat ben ik toch eigenlijk verwend bedenk ik mij dan gelijk.
Heel lief is mijn eerste huisgenootje elise op mij aan het wachten, we zitten heerlijk te babbelen over van alles, en voor ik het weet denk ik ach ik word toch wel wat moe laat ik maar eens gaan slapen. Het was hier inmiddels 11 uur 's avonds, 3 uur Nederlandse tijd. Het is hier dus 4 uur vroeger.

Nu ben ik aan het wachten op mijn busje die mij een city tour zal gaan geven en dan ga ik vanmiddag maar eens gezellig op stap met elise en vanavond ontmoet ik als het goed is de rest van mijn huisgenoten.

Lieve allemaal ik vermaak mij tot nu toe prima! En ik moet zeggen die temperatuur is wel heel erg lekker hoor!

Dikke kus

  • 23 Februari 2014 - 12:59

    Cindy:

    Hee kanjer! Leuk om te lezen hoe je avontuur van start is gegaan daar. Dikke kus!

  • 23 Februari 2014 - 16:35

    Geri:

    Aaaahh super positief! Dat is een goed begin! De eenzame vliegreis heb je overleefd, dan is de rest een makkie;) Ik hoop dat de city tour die Je nu Hebt erg leuk en interessant is. En have fun vanavond!
    Ps super leuk dat je al zo snel wat op je site zet!
    Enjoy
    Bd

  • 23 Februari 2014 - 17:32

    Linda:

    Oh heerlijk om te lezen dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt!
    Geniet ervan meis!

    Xx linda

  • 24 Februari 2014 - 12:07

    Mams:

    Hoi meis, leuk om je verslag te lezen zo kunnen we wel veel van je mee maken. Geniet van alles wat je beleven gaat.

    Dikke knuffel ons

  • 24 Februari 2014 - 12:58

    Gertus:

    Wat een leuk verslag! Nu lekker genieten daar van het warme weer en de aardige mensen;) Have fun! Dikke knuffel

  • 24 Februari 2014 - 16:35

    Angelique:

    Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is. En al leuke verhalen ben je net een dag onderweg! Ik zeg ENJOY! En in het Chinees ZAI JIAN! Oftewel tot ziens!

  • 24 Februari 2014 - 19:50

    Alja:

    Wat goed om te lezen dat het begin goed is gegaan en wat kun je mooi schrijven. Weer een talent erbij ;-)

    ben benieuwd hoe het verder gaat.............lfs Alja

  • 24 Februari 2014 - 20:53

    Lammie:

    Eindelijk, je avontuur begint! Nu genieten en ......rustig an doen!

  • 25 Februari 2014 - 13:37

    Mandy:

    Kanjer ! ❤️

  • 28 Februari 2014 - 10:23

    Marianne:

    super.je bent er...leuk verslag... ben al weer benieuwd naar je eerste werkdagen daar !!!
    veel plezier.

  • 28 Februari 2014 - 22:42

    Geurtje:

    Zag een leuke foto op FB voorbij komen, geweldig, leuk verslag ook, benieuwd naar je andere avonturen, ze houden van blond!! X. Geurtje.

  • 01 Maart 2014 - 09:54

    Sjentol:

    Hee chica bonita!
    ik vind het heerlijk om reisverslagen te lezen en ook deze slaan aan, ik hoor het je vertellen :)
    Het begin is er en klinkt goed! Geniet er lekker van wijvie!
    Dikke kus C♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2014

Vrijwilligerswerk in een kindertehuis

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Time flies when you're having fun

02 April 2014

No spang

04 Maart 2014

Life in Paramaribo

23 Februari 2014

Ik ben er!

22 Januari 2014

Voorbereiding
Desiree

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 5981

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: