No spang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu No spang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu

No spang

Blijf op de hoogte en volg Desiree

02 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Joehoe!

Wat gaat de tijd hier toch hard, dat kan ook bijna niet anders, zoveel leuke dingen te doen hier met heel veel gezellige mensen.
Ik moet zeggen het alleen op reis is echt niet erg, waarbij ik mij van tevoren druk kon maken of ik hier wel genoeg te doen had, denk ik nu, tijd te weinig!

In het kindertehuis bevalt het mij nog steeds erg prima, de kinderen zijn ontzettend leuk maar ook ontzettend brutaal. Het is erg leuk om te merken hoe ze steeds meer aan mij wennen en dat ik hun ook beter leer kennen. Want wat hebben de kinderen allemaal een achtergrond, de 1 heftiger als de ander, maar uiteindelijk komt het er natuurlijk wel op neer dat ze geen veilig thuis meer hebben, maar dat hun thuis nu het kindertehuis is. Dit besef ik mij ook steeds meer.

Doordeweeks is het eigenlijk al gewoon normaal om (heel asociaal) uit te slapen en dan lekker op de fiets naar het werk te gaan. 'S avonds heerlijk ontspannen chillen bij huis/bij anderen, of lekker uit eten.
Oh ja over het fietsen gesproken, het is hier natuurlijk links rijden en ik moet zeggen ik word er steeds beter in! Gewoon brutaal zijn, niet lief lachen en hard doorfietsen.

Nou zullen jullie denken, niet lief lachen, ja mensen want dat is al eens misbruikt. Ik moest voor het eerst alleen naar huis fietsen en er kwam een Surinaamse man op de brommer langs die vriendelijk zwaaide en erg vrolijk naar mij keek, dus ik dacht nou laat ik eens lief zijn en gewoon vriendelijk terug lachen. Meteen nadat ik dit had gedaan begon ik wild nee te schudden naar deze meneer, want er was al eens tegen mij gezegd, geef niet teveel aandacht want je komt er niet vanaf! En inderdaad ik dacht dat ik deze man had afgeschud en was bijna thuis toen ik iets achter mij hoorde. Deze meneer was mij gevolgd tot aan mijn huis, oeps! Hij wilde graag met mij praten, nee dank u meneer geen tijd.. En gelukkig hij haakte ook gelijk af.

Inmiddels ook al twee heerlijke trips gemaakt, naar Galibi en dolfijnen spotten. Geweldige ervaringen, met je neus bij de achterkant van een schilpad kijken hoe deze eieren legt. En dan wel bij 5 verschillende schildpadden, echt wow!
Ik probeer binnenkort wat foto's erop te zetten want dan kunnen een klein beetje ervaren hoe het hier is.

Mijn vriendinnetje Mandy is er inmiddels ook gezellig bij, knus bij elkaar in bed slapen, leuke gesprekken en veel leuke dingen doen is top! Ze moest wel even wennen aan een drukke boel in huis en even een anders soort klimaat en tempo, maar inmiddels is ze gelukkig al goed ingeburgerd en vermaakt ze zich uitermate god! Hoe kan het ook anders in lovely Suriname!

Lieve mensen een hele dikke kus voor jullie vanuit het heerlijke Suriname!

  • 02 April 2014 - 07:32

    Geri:

    Jeeeeejj wat een leuk verhaal weer. Goed bezig:)
    En wat is deze reis goed voor je. Gewoon voor jezelf opkomen, wat nou lief lachen. Hihi
    In Nederland mag dat straks wel weer hoor, maar daar hoef je nog lekker niet over na te denken:)
    Ik ben trots op je. Je doet t echt super goed. En nu lekker genieten met Mandy en straks met je ouders en roos:)
    Lieverd Nog heeeeeel Veel plezier met de trips:)
    love you

  • 02 April 2014 - 10:18

    Cin:

    Babe wat zie je er stralend uit!!! Volop aan het genieten zo te zien! Je komt nog wel terug hè? ;-) Veel plezier met je vriendinnetje en geniet volop van je gezelschap! Dikke kussss!

  • 03 April 2014 - 07:59

    Angelique Van Dalen:

    Lieve Desiree,
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Leuk verslag, kijk al weer uit naar het volgende...... Liefs, ☺️

  • 03 April 2014 - 22:07

    Sjentol:

    Ha lieve (verre) buurvrouwc
    Ik had even wat 'catching up' te doen maar wat leuk om je verslagen weer te lezen :D zo te lezen en wat ik alzag op FB vermaak je je goed, je ziet er ook goed uit, heel fijn om te zien :) Blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik had ook niet anders van je verwacht, je past je zo makkelijk aan. En one of the guys is altijd wat makkelijker in omgang hè, haha
    Geniet nog lekker wijvie
    Liefs uit Holland!

  • 04 April 2014 - 20:48

    Mams:

    Hoi meis.
    Wat fijn om weer je verslag te lezen,we genieten hier erg van. Laat dat lieve lachen maar achterwege. Je bent ook zo makkelijk in het vriendelijk zijn naar iedereen die naar je lacht of zwaait. Leuk dat Mandy nu samen met je kan optrekken en natuurlijk de rest van je maatjes daar. Leuke avonturen heb je weer beleeft.We verheugen ons erop om je over anderhalve week weer te kunnen knuffelen.Veel plezier en de groetjes aan Mandy, dikke knuffel ons

  • 05 April 2014 - 13:58

    Tante Henny:

    Hallo Desiree
    Wat leuk deze verslagen , zo te zien geniet jij volop , niet te veel in de zon want anders kom je zwart terug.
    Geniet nog maar want alles is zo voorbij. groetjes van ons allemaal

  • 11 Mei 2014 - 23:12

    Korrie Spek:

    Desiree

    Leuk verhaal en veel plezier nog in Suriname.

    Bedankt van jou berichtje x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2014

Vrijwilligerswerk in een kindertehuis

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Time flies when you're having fun

02 April 2014

No spang

04 Maart 2014

Life in Paramaribo

23 Februari 2014

Ik ben er!

22 Januari 2014

Voorbereiding
Desiree

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 5976

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: