Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Desiree

09 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Bedankt weer voor de leuke reacties, altijd fijn om wat van thuis te horen.
Sorry dat het alweer zo lang geleden is, maar jullie zullen hieruit vast begrijpen dat ik het erg goed naar mijn zin heb.

Het is alweer bijna vier weken geleden dat ik mijn vriendinnetje Mandy uitzwaaide en alweer dik een week dat mijn ouders en roos weg zijn. Wat gaat de tijd toch hard, ik probeer mijzelf af en toe echt even te knijpen en met beide benen weer op de grond te krijgen, want het leven hier doet mij erg veel goed.

Het is zo bijzonder om alleen op reis te gaan en zoveel nieuwe mensen te leren kennen, gesprekken en ervaringen hebben waarvan ik niet had gedacht dat het mij allemaal zo zou raken. Ik vind het wel erg lastig om dan ook weer van die leuke mensen afscheid te moeten nemen, want dat gebeurt hier helaas wel erg veel, mensen komen en gaan.

Ik heb met mijn ouders en vriendinnetje Elsanne een hele leuke trip gemaakt naar avanavero en blanche Marie, diep de jungle in om dan in een hangmatje te gaan slapen. Verse vis word gevangen om deze later ook weer op te eten, mooie watervallen beklimmen, kajakken, nachtwandeling door de jungle, glibberige jungle paadjes, de auto duwen, slangen en kikkers vasthouden, gelachen, het was echt heel bijzonder! Als ik eraan terug denk krijg ik nog steeds een hele grote glimlach op mijn gezicht, genieten van het echte Suriname.
Ik heb versteld gestaan van mijn mama en zusje die alles gewoon mee deden zonder blikken of blozen, respect voor jullie! En uiteraard mijn paps die voor geen Surinamer onder doet en gewoon heerlijk op ontdekkingsreis gaat.

In het kindertehuis is het nog steeds genieten met de kinderen.
De kinderen hadden pas Paasvakantie, waarbij dan ongeveer de helft naar familie gaat en de andere helft in het kindertehuis blijft. Hierdoor konden we met een klein groepje activiteiten doen, dit werd erg gewaardeerd door de kinderen en was super leuk om te doen.
Het is alleen erg lastig om veranderingen door te voeren in het kindertehuis, bijvoorbeeld op andere momenten naar buiten of even een leuke activiteit doen die je zelf wilt organiseren word niet echt gewaardeerd. En dat is wel erg lastig, gelukkig werken we met meerdere stagiaires en vrijwilligers daar dus dit word dan goed besproken en van je af gepraat. Want tja we beseffen allemaal wel een beetje dat wij hier niet snel iets kunnen veranderen, maar we hopen dat ze allemaal iets van ons hebben geleerd of gekregen. Het maakt het werk zeker niet minder leuk, maar af en toe moet je jezelf weer even vertellen dat je het echt alleen voor de kinderen doet.

Ik wil jullie wel nog vertellen dat ik gisteren het bericht heb gekregen dat mijn oma spek is overleden, erg verdrietig, maar ook goed zo. Mama belde mij om het mij te vertellen en dit was uiteraard even heel lastig, maar ze zei ook al dat het beter is voor haar. Zo voel ik mij er ook zeker over, alleen het is gewoon heel gek omdat je zo ver weg bent. Daarom bij deze ook voor iedereen van mijn familie sterkte toegewenst.

Met mij is alles nog steeds goed, mijn ouders zeiden ook al dat ik sterk versurinaamst ben, als ik zeg dat ik zo kom dan kom ik rustig een uurtje later ontspannen aangelopen. Want ja tijd, wat is dat hier nou en haasten, nee dat ken ik hier gelukkig niet.

Hele hele dikke knuffel vanuit Suriname met een beetje warmte richting Nederland, want ik hoor dat het weer niet helemaal fantastisch is

Oh ja kleinigheidje;
Zondag vlieg ik naar CURACAO!

  • 09 Mei 2014 - 22:16

    Geri:

    Dag lieverd
    Altijd lastig om te reageren op zulke dubbele berichten, maar we houden het positief want zo sta jij er ook in. En je hebt hele lieve mensen om je heen in Suriname die er voor je zijn.
    En wat een mooie verhalen verder. Je geniet volop.
    Heeeeel Veel plezier op curaçao!!!!! Denk maar goed aan ons. Vandaag flinke onweersbuien gehad dus we kunnen idd wel wat zon gebruiken;)
    Dikke kus!

  • 09 Mei 2014 - 22:22

    Sjentol:

    He lieverd,
    Allereerst gecondoleerd met oma :( Moeilijk, helemaal nu je daar zit maar gelukkig weet je dat er hier in NL aan je gedacht word..
    Wat een lekker verhaal weer om te lezen verder, jij vermaakt je wel! Altijd fijn om weer even van je te lezen en te zien :)
    Binnenkort gaan we langs bij je vatti en mutti, dan zullen we meer zien en horen, ik ben benieuwd!!
    Nog eventjes mop en dan kom je weer terug, de tijd vliegt! Maar eerst nog dushi Curaçao en je vriendinnetje Geri :D
    Geniet ervan meis!
    Alle liefs uit Ermelo ~xXxXx~

  • 09 Mei 2014 - 22:27

    Willy:

    Dag lieve nicht
    Wat een leuk verslag van jouw belevenissen . Ik heb leuke verhalen van je ouders gehoord. Ook wel jammer voor ze dat ze nu weer zoveel moeten doen ivm de begrafenis .
    Voor ons is het verdrietig dat moeder/oma er niet meer is maar voor oma is het dijn dat haar ook lijden is gespaard. Veel plezier in Curacou en inderdaad hier lijkt het wel herfst met zoveel heftige buien. Geniet jij maar lekker van de warmte.
    Liefs van tante Willy

  • 09 Mei 2014 - 22:54

    Cin:

    Hee babe! Wat heerlijk om te lezen dat je zo volop geniet!! Dubbel en dwars verdiend en dat neem je je hele leven met je mee. Pakt niemand je meer af. En wat triest van je oma, voor haar beter, maar blijft altijd moeilijk. Kanjer dat je er zo mee om weet te gaan. Geniet NOG meer op Curaçao!! Doe een dansje voor me ;-) Dikke tut uit Dem'ter!

  • 09 Mei 2014 - 23:09

    Geurtje:

    He Desi, geweldig te lezen dat t zo goed gaat met je en alles zo herkenbaar, fijne tijd op Curacao, zo anders dan Suriname! Geniet nog van de kinderen. Gecondoleerd met je oma, hou je haaks. X . Geurtje.

  • 10 Mei 2014 - 00:22

    Clara:

    't is hier herfst deze lente....dus die zon die jij gaat sturen is meer dan welkom!
    en wát heerlijk slecht van je dat je te laat komt.....jíj gaat straks zékér de patienten die te laat zijn helpen....jij snapt dat ;)
    blijven genieten daar!

  • 10 Mei 2014 - 08:49

    Angelique :

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oma! Lijkt me inderdaad lastig als je dan ver weg bent maar inderdaad ook dubbel want ik heb zojuist de foto's bekeken en petje af hoor om al die dieren vast te houden en je paps met die kikker op z'n hoofd haha! Ik zie dat jullie allemaal heel erg hebben genoten. Een mooie herinnering die niemand je meer afpakt! Lieve Desiree, geniet nog even van je verblijf en heel veel plezier in Curaçao! Doe voorzichtig!!! Liefs, Angelique

  • 10 Mei 2014 - 09:27

    Mams:

    Hoi meis,
    Wat heerlijk om weer je verslag te lezen. Wat hebben we genoten van de tripjes samen en natuurlijk om gewoon even samen met jou weer te zijn. Het deed ons erg goed om jou zo te zien stralen in dat mooie Suriname. Wel jammer dat we je het bericht van het overlijden van oma moesten doen. Je weet dat het goed is en je kunt haar in gedachten houden zoals je afscheid van haar hebt genomen voordat je weg ging. Lastig dat je leuke vriendinnetje Elsanne nu ook weg is. Wel heerlijk dat je met Samyra op trip gaat naar dat ook heerlijke Curacao geniet ervan. Dikke knuffel ons.

  • 10 Mei 2014 - 11:51

    Annemarie :

    Zoals eerder al geschreven: een geweldige ervaring die niemand je afneemt en waar je nog vaak op terug zal kijken. Ik gniet van je verhalen en wens je een fijne tijd op curacao en voor jou en je familie veel sterkte met jullie verlies.
    Pas goed op jezelf, liefs, annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2014

Vrijwilligerswerk in een kindertehuis

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Time flies when you're having fun

02 April 2014

No spang

04 Maart 2014

Life in Paramaribo

23 Februari 2014

Ik ben er!

22 Januari 2014

Voorbereiding
Desiree

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 5970

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: