Life in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu Life in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Desiree Spek - WaarBenJij.nu

Life in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Desiree

04 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties, dit doet mij erg veel goed!

Ik ben hier inmiddels een goede week en ik moet zeggen, het Surinaamse leven bevalt mij prima! Beetje zonnen, beetje werken, beetje uitgaan, tripje maken en vooral heel veel nieuwe mensen leren kennen!

De eerste dagen was echt gewoon wennen, je woont in een andere stad het is warm weer en allemaal nieuwe mensen. Ik moest er zelf nogal inkomen, er is niks vertrouwd en dat miste ik toch wel even. Maar gelukkig zijn mijn huisgenoten echt ontzettend leuk, inmiddels al vele gesprekken gehad en ontzettend gelachen! Ik moet jullie wel erbij vertellen dat ik momenteel de enige vrouw ben onder de mannen, bijna one of THE guys, want uiteraard drink ik ook gewoon elke avond een djogo ( liter bier) mee.

En uiteraard ook begonnen met werken, dat is toch wel even andere koek als in Nederland. Wat nou snel werken, nee hoor rustig aan en neem de tijd. Daar kon ik mij wel redelijk snel aan overgeven, niet omdat ik dat nou wil, maar omdat het moet; door de warmte en anders heb ik eigenlijk niet zoveel te doen ;)

En die kinderen, ze stelen mijn hart, die ogen! Maar wat een donderstenen, ze proberen mij ontzettend uit, gelukkig werkt er nog een stagiaire Elsanne en zij helpt mij met heel veel, super fijn!
Het werk zelf is niet heel bijzonder, je helpt met de dagelijkse dingen in het kindertehuis en voor de rest is het vooral het omgaan met de kinderen.

Ik heb het uitgaansleven inmiddels ook ontdekt hier, heerlijk! Love it! Het is gewoon zo relaxed, leuke sfeer heerlijke muziek en goedkope drankjes.

Ik ben van het weekend ook 2 dagen even een stukje het binnenland in geweest met mijn huisgenoten en nog vele anderen, ontspannen hangen aan de rivier. Nou ontspannen, ik moet er wel bij vertellen er zwemmen daar piranha's. Deze zitten wel 'veilig' achter het net, maar ga er maar niet in als je ongesteld bent of een grote wond hebt, dan komen ze dus wel. Jullie zullen begrijpen dat het vertrouwen in dat net niet heel groot was, maar bikkel die ik ben er wel gewoon ingegaan, samen met alle anderen ;)
En dan is het avond en dan lig je met zijn allen onder de prachtige heldere sterrenhemel en denk je : wow ik zit gewoon in Suriname, aaaaaaah! Life is good

Zoals jullie vast zullen begrijpen, het gaat nog steeds erg goed met mij en wees niet bang, ik ben inmiddels ook al aardig wat verkleurd!!

Liefs en een hele dikke kus vanuit het warme Suriname

  • 04 Maart 2014 - 14:18

    Angelique Van Dale :

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Weer een leuk reisverslag. Kijk nu al weer uit na het volgende verslag! Geniet en doe voorzichtig! Lieve groeten Angelique

  • 04 Maart 2014 - 16:33

    Gertus:

    Jeetje Dees! Klinkt goed allemaal! Dat is nog eens werken zeg, heerlijk! Enne,, die foto met die vogelspin...IEUWLLL! Toch een klein beetje blij dat ik daar niet ben;)
    Have fun weer deze week en neem een djogo voor mij;) hihi xxx

  • 04 Maart 2014 - 19:48

    Cindy:

    Heeeeeeeelijk! Het leven kan zo mooi zijn! Tover die kids maar een grote glimlach op het gezicht en geniet met volle teugen! Dikke kusssss!

  • 04 Maart 2014 - 22:50

    Clara:

    HAI DIE (piran)HAI!!!
    ga dat werktempo vasthouden....werken we tzt op gelijk niveau bij mcp ;)

  • 05 Maart 2014 - 10:28

    Mams:

    Hoi meis wat een leuke impressie van je trip en de indrukwekkende dieren die je te zien krijgt. Geniet ervan, hoef ik natuurlijk niet te zeggen, je verslag is heel duidelijk. Dikke knuffel ons.

  • 13 Maart 2014 - 15:43

    Willy:

    Wat fijn voor je dat je zo geniet maar volgens mij ben je een levensgenieter.
    Dapper dat je durft te zwemmen bij de piranha's.
    Nog veel plezier. lieve groet (tante)Willy

  • 16 Maart 2014 - 19:58

    Lammie:

    Hoi, leuk om te lezen, wat heb jij veel te vertellen straks!
    Veel plezier daar en........proost!

  • 26 Maart 2014 - 12:26

    Tanja:

    Hoi Dees, ff je verslagje gelezen, beetje laat maar met alle toestanden niet eerder gelukt om te reageren, superleuk hoor! Je zult nu al wel helemaal geacclimatiseerd zijn en in de RELAX-stand staan/zitten/liggen, haha! Geniet maar lekker meid, deze tijd komt niet meer terug! Met de drankjes zit het wel goed maar hoe is het met het eten daar ?
    Liefs en dikke knuf Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2014

Vrijwilligerswerk in een kindertehuis

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Time flies when you're having fun

02 April 2014

No spang

04 Maart 2014

Life in Paramaribo

23 Februari 2014

Ik ben er!

22 Januari 2014

Voorbereiding
Desiree

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 5971

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: